عمومی

برای لاغری چای سبز را چطوری دم کنیم؟🍵

چای سبز، یک نوشیدنی گرم و گاهی سرد، محبوب و پرطرفداری است که به خاطر خواص زیادش، مثل کمک به لاغری، مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفته است. برای بهره‌مند شدن از همه فواید چای سبز مخصوصا برای لاغری، روش دم کردن و نحوه مصرف صحیحش بسیار مهم است. در این مقاله شاواک آنلاین، به شکل مفصل به روش‌های مختلف دم کردنش و مصرف آن با سایر مواد مفید دیگر و تأثیر آن بر کاهش وزن می‌پردازیم.

چای سبز چیست و چرا برای لاغری مفید است؟

هردوی چای سبز و سیاه از یک گیاه به اسم کاملیا سیننسیس که همان گیاه چای است بدست می‌آیند. ولی تفاوت اصلی آن‌ها در نحوه تولید شان است. برگ‌های چای سبز را پس از چیده شدن سریع خشک و حرارت میدهند تا اکسیداسیونش متوقف شود در حالیکه برگهای چای سیاه .اکسید شده و سیاه میشوند همین تفاوت باعث می‌شود چای سبز پر از آنتی‌اکسیدان‌های قوی‌تر و ترکیبات مفید نسبت به چای سیاه باشد. به همین دلیل، چای سبز فواید زیادی برای سلامتی دارد.
قبل از پرداختن به روش دم کردن چای سبز، بیاییم با بعضی خواص این ماده مفید آشنا شویم. چای سبز دارای ترکیباتی به اسم کاتچین است که نقش مهمی در چربی‌سوزی دارند و به کاهش التهابات در بدن کمک می‌کنند.
برای لاغری مفید است چون متابولیسم بدن را افزایش داده، باعث کاهش اشتها، بهبود هضم و افزایش چربی‌سوزی میشود و از جذب چربی هم جلوگیری میکند.

چای سبز شاواک

مدلهای مختلف دم کردن چای سبز 

به طور کلی چای سبز خیلی سریع دم میکشد. روش دم کردنش، تأثیر مستقیم روی طعم و خواصش دارد. رایج‌ترین روش‌های دم کردن آن را خواهیم دید.

🍵 دم کردن سریع و ساده با یک لیوان آب جوش

چای سیاه نیاز به دم کردن دارد درحالیکه چای سبز را خیلی ساده میتوان در یک لیوان ریخت و آب جوش رویش اضافه کرد و بعد از پنج دقیقه صاف کرد و نوشید.

🍵 دم کردن سنتی

در این روش چای سبز مثل چای سیاه دم میشود. نیاز به برگهای چای سبز، آب جوشیده و یک قوری شیشه ای یا چینی داریم. بعد ازینکه آب به جوش آمد به ازای هر یکنفر، یک قاشق چای‌خوری از چای سبز در قوری ریخته سپس آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید به مدت دو تا سه دقیقه دم بکشید. می‌توانید مدت زمان دم کشیدن را تا پنج دقیقه بیشتر کنید.

🍵 دم کردن با کیسه چای

آب را به جوش آورید. کیسه چای را در لیوان بگذارید و آب جوش بریزید و بگذارید سه تا پنج دقیقه بماند تا دم بکشد. برای اینکه آب جوش سریع سرد نشود یک درپوش مثل نعلبکی رویش بگذارید.

چه زمانی چای سبز بنوشیم؟

بهترین تایم نوشیدن چای سبز،در میان وعده‌های غذایی و قبل از ورزش است. همچنین اگر جزو افرادی هستید که برای خواب تان مشکلی ایجاد نمی کند می‌توانید یک فنجان چای سبز قبل از خواب بنوشید تا به آرامش و خواب بهترتان کمک کند.

نحوه دم کردن چای سبز

اینکه چای سبز لاغر میکند، افسانه است یا واقعی؟

چای سبز اگر تنها مصرف شود اصلا باعث لاغری نمی‌شود، ولی اگر به عنوان مکمل یک رژیم غذایی سالم و مغذی و آنهم همراه ورزش های هوازی باشد، کم کم و آهسته باعث لاغری میشود. برای رسیدن به نتیجه عالی، حتما به شکل منظم چای سبز بنوشید و در کنارش، رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید و منظم ورزش کنید.
میتوانید همراه چای سبز، گیاهانی که خاصیت چربی سوزی هم دارند بکار ببرید. مثلا هل، زنجبیل، دارچین یا هر گیاه مفید دیگری البته تناسب ترکیب را هم رعایت کنید تا بیشترین فایده را داشته باشد. از آنجا که استفاده بیش از حد بعضی گیاهان ممکن است عوارض داشته باشد، مقدار ترکیبش خیلی مهم است و حتما باید زیر نظر متخصصان باشد. اگر میخواهید یک ترکیب عالی چای سبز به همراه مواد موثره برای لاغری را داشته باشید و به سرعت نتیجه بگیرید، پیشنهاد ما به شما، چای سبز لاغری شاواک است که تحت نظر متخصصان لاغری شاواک تهیه شده است.


لاغری آسان و لذت‌بخش با چای سبز لاغری شاواک! این چای با طعم دلپذیر و روش تهیه‌ی ساده و تناسب ترکیباتی که دارد، به شما امکان می‌دهد به آسانی و راحتی آن را در برنامه‌ی روزانه‌ی تان قرار دهید. با نوشیدن روزانه‌ یک فنجان از آن، به تدریج به وزن ایده‌آل تان دست پیدا میکنید.

خرید چای سبز لاغری شاواک

 

» قبل از استفاده از هر دمنوش یا چای سبز، به خصوص اگر باردار یا شیرده هستید یا بیماری خاصی دارید، با پزشک تان مشورت کنید.

در نتیجه
چای سبز، نوشیدنی سالم و پرخاصیتی است که می‌تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت کلی بدن کمک کند. با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله، می‌توانید چای سبز را به بهترین شکل دم کرده و از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

» بخوانید شاید سوالات شما هم باشد:

چرا چای سبز باعث لاغری میشود؟

در اصل چای سبز سوخت و ساز و متابولیسم بدن را افزایش میدهد که آهسته و به مرور زمان باعث آب شدن چربیها میشود.

مصرف درست و بهینه چای سبز برای لاغری چقدر است؟

بهتر است طبق توصیه کارشناسان روزانه بین دو تا سه لیوان مصرف کنیم و بیشتر از سه لیوان اصلا مصرف نشود.

تفاوت چای سیاه و سبز در چیست؟

چای سبز و سیاه هر دو از گیاه چای هستتد ولی بااین تفاوت که چای سیاه را تخمیر میکنند که سیاه شود ولی چای سبز را بدون دستکاری خشک میکنند. باعث میشود مواد آنتی اکسیدان آن مثل کاتچینها باقی بمانند.
 




جستجو تماس
چت ورود